Literatuurlijst
Boeken
Surma, T., Vanhoyweghen, K., Sluijsmans, D., Camp, G., Muijs, D., & Kirschner, P. A. (2019). Wijze lessen: twaalf bouwstenen voor effectieve didactiek.
Berkel, H. J. M., Bax, A., & Brinke, D. J. (2023). Toetsen in het hoger onderwijs.
Voerman, L. & Faber, F. (2023). Didactisch Coachen, Hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen. (13e editie). De Weijer Uitgeverij.
Slooter, M. (n.d.). De zes rollen van De Leraar: Handboek voor effectief lesgeven (6th ed.). uitgeverijpica.
Geerts, W. M., & Van Kralingen, R. (2020). Handboek voor leraren.
Verhoeven, W. (n.d.). De kunst van het vragen stellen (12th ed.). die keure.
Kneyber R., Sluijsmans, D., David, V. & Wilde López, B. (2023). Formatief Handelen Van instrument naar ontwerp (3e editie). Phronese.
Van Der Heide, W., Edufit, & De Bie, D. (2005). Het gaat steeds beter! Bohn Stafleu van Loghum.
Biggs, J.T. & Tang, C. (2011). Teaching for quality learning at university. Open University Press.
Covey, S. R. (2010). De zeven eigenschappen van effectief leiderschap. Business Contact.
Websites, artikelen en podcasts
Torfs, E. (2016). Activerende werkvormen: een praktische gids voor het onderwijs. Universitair Medisch Centrum Utrecht.
Buiten De Krijtlijnen en Expertisecentrum Onderwijs en Leren.
Toetsrevolutie-platform.
Hogeschool Rotterdam. (2016). Brochure Onderwijsvisie.
Gewoon Goed Lesgeven? Sofie Smeets, s.e.smeets@hr.nl(jan 2017)